fredag 25. januar 2008

Første norsk blogg!


Hei alle sammen og velkommen til min blogg! Vår norsklærer Ingunn har gitt oss instrukser om å skrive inn en et blogginnlegg hver uke, så da er det bare å begynne!

Det første jeg vil snakke om er digitale hjelpemidler i skolen. I dag fik vi besøk av Aftenposten som skal lage en artikkel om PC-bruk i klasserommet, og da var det nok ikke rart at de kom til skolen vår: Sandvika VGS. Som nok de fleste vet bruker elever på Sandvika PCer i neste hver time, og de fleste leksene og innleveringene foregår over internett. Det er mange som er skeptiske til dette systemet, men personlig så syntes jeg det er et flott opplegg. Så lenge man prioriterer de riktige tingene på PCen, og holder seg unna spill og Facebook, får man mye igjen av å ha en PC foran seg.

Jeg må nok innrømme at heller ikke jeg er helt "clean" når det gjelder spilling i timene, men jeg holder meg unna det så mye jeg kan. Og når jeg er virkelig fokusert på å gjøre en god jobb i timene hjelper PCen meg UTROLIG godt for å oppnå et godt produkt på slutten av skoledagen.

Sist vil jeg bare si: Hvis utdanningsministeren leser dette (som han nok ikke gjør...) så vil jeg si til han: BEHOLD PCENE I SKOLEN!!

1 kommentar:

Ingunn sa...

Dette må være en flying start, Niklas! Godt innlegg som jeg er helt enig med deg i. Kul blogg også :)