torsdag 7. februar 2008

Mine tre valgte blogger

Hei igjen alle sammen! Beklager at det har tatt så lang tid å få skevet en ny blogg. Jeg vet det er mange ivrige lesere der ute som trykker på refresh-knappen sin døgnet rundt på min bloggside i håp om å få se et nytt innlegg, så her har dere det:

I dette innlegget skal jeg ta for meg tre forskjellige blogger fra nettet og sammeligne dem, samt si hva jeg syntes om dem. Bloggene jeg skal ta for meg er:
Petter Solbergs blogg: http://www.vgb.no/20075
Gatemote i Oslo: http://www.oslostil.com/
Broren min og hans venn sin USA blogg: http://www.bvif.no/basket/lag/3B/index.php?c=114&kat=Nils-Paul+og+Daniels+blogger

Jeg begynner først med en liten sammenligning av de tre bloggsidene så forteller jeg litt om hver enkelt etterpå. Det jeg ser som er likt og veldig fint med alle tre er at det første øynene dine blir rettet mot når du kommer inn på sidene er et bilde. Dette gjør at man med en gang kan se hva og hvem bloggen dreier seg om, og det gjør det lettere å komme igang å lese blogginnleggene. Også noe man legger merke til er bruk av farge og kul og hipp tekst som i hvert fall jeg syntes var kult.

Petter Solbergs blogg:
Jeg syntes denne bloggen var helt grei, den er absolutt ikke en av mine få favoritter. Det jeg likte med siden var at det var mange bilder og nokså korte inlegg som gjorde det enkelt for å lese teksten. Jeg likte også at man kunne forstå at det var autentisk materiale fra Petters egne tanker, og ikke fra en eller annen manager som tar seg av drittarbeidet hans. Det jeg ikke likte var at innleggene handlet mye om det samme, noe som gjorde siden det kjedelig i lengden.

Gatemote i Oslo:
Selv om dette tydeligvis er en ganske "jentete" blogg, som nok ikke ble opprettet for å underholde menn, syntes jeg det var en morsom blogg med mange fine bilder. Som i Solbergs blogg, likte jeg at det var mange bilder og lite tekst. Det var også fint at det var flere kommentarer enn innlegg. Personlig syntes jeg det er morsommere å høre mange eksempler fra andres meninger, enn å lese 2 timer om en persons meninger. Det jeg ikke likte med siden var at den var nokså komplisert laget. Det var vanskeligt å forstå oppbyggingen av siden, og hvordan man kom seg fra punkt A til B. Noe jeg heller ikke likte var at det meste handlet bare om kvinnelig mote (noe som jeg hadde forventet), men alikevel hadde jeg likt å se mer herremote som kanskje kunne vært litt mer spennende.

USA Bloggen:
Siden dette er min brors blogg ville det ha vært litt slemt av meg å si dårlige ting om siden hans, men siden jeg vet at mange lengter etter å høre min mening skal jeg ikke holde noe tilbake. Men beklageligvis må jeg skuffe dere og si at jeg ikke har så mye dårlig å si om denne bloggsiden. Inleggene kunne ha kommet litt oftere og vært litt kortere, og det kunne ha vært flere bilder, men ellers er dette min favoritt bloggside. Jeg liker veldig godt måten innleggene er skrevet på. De gjør at man får et bilde av hvordan collegelivet i USA er, noe som nok mange norske ungdommer drømmer om å få oppleve en dag. Jeg liker også at bloggerne går inn i detalje slik at innleggene blir mer morsomme å lese.

Det var det jeg hadde å si om disse tre bloggene! "Tune in" neste uke når jeg skriver et nytt innlegg på min fantastiske bloggside!

-Niklas

1 kommentar:

Ingunn sa...

Bra innledning og greie pekere - men den til broren din sin blogg virker ikke. Sammeligningen er velskrevet og ryddig. Hva med et bilde eller to også?